Egy borongós őszi napon történt. Kávémat a kezemben szorongatva épp a netet böngésztem. A monitor halovány fénye elmosódva tükröződhetett retinámon. Egyik oldal követte a másikat, monoton egyhangúsággal. És akkor valami más lett...

 

 

Kezdhetném így is életrajzi könyvemet, és nem is állna távol a post témájától sem. Szerencsére egyelőre nincsenek regényírói ambícióim, elég nekem a blogot szerkeszteni. Persze szeretem, főleg ilyenkor. Mert valami tényleg más lett. Nem rohanok előre, kezdem az elejétől.

 

Darren Shan, vagy pontosabban Darren O'Shaughnessy Londonban látta meg a napvilágot ír szülők gyermekeként. 15 évesen kezdett el komolyabban foglalkozni az írással. Egy író-versenyen második lett az "Egy nap a hullaházban" című művével. Alternatív gyerek volt. Nagy hatással volt rá Stephen King, könyvei egyes pontokon már tényleg őt idézik. Első átütő sikerét a "The Saga of Darren Shan", vagyis a Vámpír Könyvek sorozattal érte el. Mégha ezek elvileg gyerekkönyvek is, minden korosztályban van rajongója. Én a sajátomat képviselem. A sikerességet bizonyítja, hogy a filmesítés jogát a Warner Bros. vásárolta fel. Itt jön a Freezer blog a képbe, hiszen mi nem könyvkritikákkal foglalkozunk.
A Vámpír Könyvek sorozat 12 részből áll, melyek mindegyike egymásra épül. Hála egy kedves osztálytársamnak alkalmam nyílt mindegyiket elolvasni. Mondhatom: életem eddigi legjobb olvasmánya volt valamennyi rész (ezt lehet reklámnak is venni). Jellegét tekintve még a Harry Potterhez is lehetne hasonlítani, de mivel erre nem hatott a média, és az olvasói elvárások, ezért sokkal jobban lett felépítve. A sors fintora, hogy bár a könyv mára az egyik legnépszerűbb regény lett éppúgy Nagy-Brittanniában, mint Tajvanon, a film gyakorlatilag semmi figyelmet nem kapott. Bő egy hónap, és itt a premier, de mégsincs semmi a neten róla, néhány leíráson kívül. Még a trailert sem találom, remélem nem azért, mert nem is készült hozzá. Egyszóval sokmindent lehet mondani a filmre, de azt nem, hogy 2009 blockbustere lesz. Persze nem is létszükséglet. Ha csak a könyvrajongók fele bemegy a filmre, akkoris megtérülhet a 80 milliós befektetés. Hozzá kell tennem, hogy ha egy röhej lesz a film, akkorse rombolja le a történetről alkotott képemet. És ha már kitértem a történetre; bármilyen furcsa is, az egész könyvsorozat a vámpírokról szól. Pontosabban egy háborúrol a vámpírok és a vérszipolyok között. És az egész elindítójáról, Desmond Tinyről. Plusz a mi főhősünkről, aki az események közepébe belepottyan. Kevés esély van rá, hogy mindezt elmondják már a legelső filmben, de biztos lesznek rá utalások. A történet ott kezdődik, hogy Darren haverjával belóg egy vándorcirkusz előadására, ahol jópár groteszk alakkal találkozik. Köztük Larten Crepsley-vel (John C. Reilly), aki olyan kedves, hogy még meg is vérezi őt. Ez annyit tesz: vámpírrá változtatja. Nem egyik pillanatról a másikra, mivel ez egy hosszú folyamat. Innentől kezdve Darren élete egybefondóik az alvilág teremtményeivel, és egy olyan dimenzióba nyer meghívót, ahová nem sokan merészkednének. Olyan kapuk nyílnak meg előtte, amiknek zárva kellett volna maradniuk. És a történet beindul.
A film készítői gondoskodtak a nevekről is, mint pl. Salma Hayek, John C. Reilly, vagy Willem Dafoe. A rendező Paul Weitz lett. Mostmár nincs más dolgunk, mint várni. Sok lesz nekem ez az egy hónap...

A könyvről és szerzőjéről itt olvashattok.

Magyar mozibemutató: 2009. 02. 26.
Amerikai mozibemutató: 2009. 10. 23.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://freezer.blog.hu/api/trackback/id/tr57880343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csicska 1 2009.01.16. 21:14:25

Már mikor olvastam arról, hogy megfilmesítik akkor nem bírtam magammal. Hát mit mondjak most mikor nem kevesebb mint egy hónap van a bemutatóig.
Akit nem fogott meg a film annak ÉN is nagyon ajánlom. Bár a filmről még én sem sokat tudok, de a könyv nálam is nagyon nagy sikert aratott.
Kösz sequence,hogy megemlítettél a cikkben. Akinek kell a könyv az könyvtárban megtalálja (gyorsan ki lehet olvasni, mert nagyon izgalmas) és sequence-től és tőlem meg lehet szerezni digitálisan.
Én az első részt könyvben és MP4-en is elolvastam.
Röviden mindenkinek ajánlom!!!!

rahtt 2009.01.18. 14:56:03

Basszus meg lesz filmesítve ???!!!
Biztos hogy megnézem moziba.

memphiS 2009.01.18. 15:43:27

@rahtt: ezt én is láttam, de ott van jobb oldalt hogy fan made video, not real trailer (rajongói video, nem igazi trailer). Am egész ügyesen lett megcsinálva, yo a zene is alatta.

Csicska 1 2009.01.19. 20:50:21

Erre csak annyit tudok mondani, hogy egyre jobban várom a filmet

rahtt 2009.01.20. 17:15:59

Egyébként most nézem...

Amerikába csak ősszel mutatják be ?

Csicska 1 2009.01.20. 20:59:05

Sequence-nek ha jól tudom most rossz a gépe így beláthatatlan ideig nem lesz jelen. Megpróbálom így azt megtenni amit megtudok csinálni amíg nem jön vissza. Sokat beszélgettem vele a filmről és semelyikőnk sem talált rá jó indokot, hogy miért jelenik meg itt előbb mint kinn

memphiS 2009.01.21. 15:51:09

@rahtt: eddig tartott a betegszabi. én már nem egy emberrel vitatkoztam erről, de tanácstalan vagyok. mondjuk én örülök h nem kell még fél évet várnom
süti beállítások módosítása