Hol illik ilyenkor kezdeni? Áh, hagyjuk a formaságokat, én most inkább a közepébe csapok. Annyi jó filmen estem túl a legutóbbi post óta, szégyellem magam, hogy ezt meg kell írnom. Bár inkább csak hostel (igen, TE) miattad írtam meg.

 

 

Szóval Képlet?

Alex Proyas(!) ezzel a filmmel megerőszakolt minden hasonló műfajba tartozó remekművet. A műfajra később részletesen kitérek. A film első kétharmadáig egy egész jó, komplex, közel eredeti alkotást élvezhettem még kb 200 mozizó emberrel együtt. DE ami utána jött...

Nem tudom, hogy a degenerált félhulla rémalakok, vagy az idétlen megoldások hozták-e ki belőlem a vadállatot, de valami nagyon kavargott bennem egy idő után. Megpróbálok spoilermentesen írni, de a finom utalásokért előre elnézést kérek. És akkor itt térnék ki a műfajra. Kezdettől fogva agyaltam, hogy ez egy akció-, thriller-, netalántán katasztrófafilm-e. És ezt most nem mint negatívumot említem. Mert eleinte tökéletesen voltak az elemek vegyítve, olyannyira, hogy hasonlót nem si nagyon láttam még. Látványfilmnek is elmegy, hiszen egy-két tömegbaleset (trailer ajánlott) hihetetlen jól lett meganimálva. A hangok ijesztően valósághűek voltak, az ember csorgathatja a nyálát az ilyenekre. Ám minduntalan nem tudtam el menni amellett, hogy ez a film nem csak a műfajokat, de a kliséket, és a történetelemeket is keverte. Volt egy enyhe Végső Állomás, és egy drasztikusabb A nap, mikor megállt a Föld déjá vu érzetem. Utóbbiból szinte már annyira sokat kaptam, hogy szinte vártam a könnyező, vérigható hepiendet. Erről nem is mondok többet.

A film másik nagy hibája, hogy a számmisztikától kezdve a vallásig mindent megpróbált felvonultatni, csak hogy minál nagyobb célközönséget bemérjen, vagy csak mert így volt poénosabb. hehe. nem röhögtem. Gyakorlott bibliográfusok, de még a hittanon nevelkedett kisgyerekek is kiesnének a székből egy ilyen silány lezárás után. Hál Istennek nem Dakota Fanninget szerződtették le a gyerek szerepére, mert akkor 3-asnál jobbat nem tudnék adni erre se. Így se lett erősebb nálam egy 5-ösnél. A második felétől stabilan zuhant az egész. Az a vicces, hogy a trailer alapján ültünk be, ami mint utólag kiderült, eléggé ki van sarkítva. Kár ezért a filmért. Ennyi. Lehetett volna jobban is oltani a filmet, direkt nem tettem, sok poént ellőttem volna. A színészi játékok nem rontottak a színvonalon, így arra legalább nem panaszkodhatok.

 

TRAILER:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://freezer.blog.hu/api/trackback/id/tr711192278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

snapshot 2009.07.20. 11:47:03

olyan szar, hogy el sem hiszem...amióta megnéztem minden nap fél órát korbácsolom magam, amiért ilyen hülye voltam...
süti beállítások módosítása