Ausztrália | Fűrész V

2009.01.26. 18:22

Eljött megint a hónap vége és szerkesztőtársammal mimásképpen ünnepelhettük volna meg, hát persze,hogy megin tartottunk egy mozinapot. Megmondom őszintén 1 film kivételével az összesnél voltak szép számmal elvárásaim. Kár volt, hiszen innen indult a gubanc. Most a multkorival ellentétben, két filmről fogok élménybeszámolót tartani, névszerint Nicole Kidman félrekúrt westernjéről, és egy, számomra mindenféleképpen nagy hatással lévő fűrész robajról.

 

Ausztrália

Ausztráliától azt várná az ember, hogy 7 év munkálatai során, nem mellesleg az Ausztrál filmgyártás legdrágább filmjétől, amiben ráadásul 2 nagynevű színészt is beleraktak, és nem utolsó sorban, egy olyan rendező áll mögötte, aki megcsinálta azt, hogy átdeformálja a musical-ről tarkított véleményemet, jobban belegondolva ilyen belátásokkal akár az év filmje is lehetne. De nagyon nem! Eleve mi a francot keres a narrátor helyében egy 10 éves bantu, cukornáddal hullahopp karikázó "tejeskávé" hiszen azért nem sok humorforrás volt a filmben, de ez megmaradt bennem, viszont visszatérve, kedves Hollywood! Miért kell minden harmadik nagyszabású atommoziba berakni egy színes kisfiut??? Megéri az, hogy el legyen rontva az egész film? Megéri,hogy utána rossz szájízzel álljon föl az ember? Kell ez a népnek? Szerintem kurvára nem, szóval nagyon nem ártana valamit kezdeni a dologgal. Mielőtt mindenki totál rasszistának nézne, nem vagyok az, csak nagyon föl tud pumpálni az a tény, hogy így probálja Hollywood becsábítani a mozira a szélesebb célközönséget.

Most nézzétek meg, hogy mennyire vajra kenhetően aranyos a srác. Köszönöm Hollywood! Nélkületek sose tudtam volna megismerni!

 

 

 

 

 

A film eleve rosszul indul. Jelenetek összefüggéstelen sokasága, Hugh Jackman és Nicole Kidman szerelme teljesen érdektelen az egész történetben, hiszen annyira nem tud magával ragadni egyik színész sem, hogy egyáltalán a szálakat tudnám követni.A főgonosz teljesen átlagos, semmiképp sincsen rémisztő hatással, az ő karakterét se találták el rendesen, de ami a legszomorúbb, hogy én egy Hideghegy kontra Pearl Harbor keveréket vártam, de nagyon nem azt kaptam. 3 órás filmből kihagyták az akciót. Hova tűnt? Nem tudom. Illetve bocsánat, elisfelejtettem, hát az utolsó 10 perc mégis csak a japánok bombázásról szól, tehát mégiscsak lelett zárva a film. Na de a slusszpoén, az akrobatizáló bennszülött Csollány Szilveszter, az már tényleg hab volt a tortán. Nem tudom mire gondolt a forgatókönyvíró mikor ezeket a karaktereket megálmondta, lehet csak egy tudatmodosító szer alatt állt, de ez most nem igazán jött össze.

 

Sequnce barátom teljesen elájult a fimtől, szabályos orgazmusa volt Hugh Jackmantől, tehát itt is bebizonyosodik az, hogy nem tökéletesen ugyanaz az izlésünk. Bazz Luhrmann-tól sokkal többet vártam, Meg hát mégiscsak egy Oscar beharangozónak indult világkörüli útjára a film. Ami hálistennek később kiderült, hogy csak egy nominációval rendelkezik. Szó mi szó többet vártam, sokkal. Kár érte.

5/10
 

Fűrész V.

Mint a nap utolsó filmje, gondoltuk majd fölébreszt minket. Hát sikerült, de még hogyan! Előszőr is a III.-ik és a IV.-ik rész kisebb gyengesége után, semmilyen elvárásokkal ültünk be a filmre. Már az első 10 perc után tátva maradt a szánk és lezsibbadt minden porcikánk egy jelenet után, és ez jól indított. Ugye adva van a történet,hogy 5 fiatal bevan zárva egy 5 szobás játékra. Hülyén hangzik, kicsit kocka beütés, de megfogjátok látni,hogy nagyon nem az! A film közepe, vége felé járhattunk és minden 5-ik percben egymáshoz fordultunk megkérdezni, " Hogy várjá, hé, te ez most tudod mi,hogy, vááááá" szóval szép számba voltak gabalyodások az egész filmben, de ha odafigyelsz megérted az összeset.

 

Azt kell, hogy mondjam bizony most éreztem előszőr az első rész után egy fűrész filmnél, hogy bizony ez ottvan a szeren de nagyon. A végén mikor előjött a stáblista, mindenki ottragadt a széken egy kis ideig. Meglepődtem, végre a mai nap folyamán most pozitív irányba. (A Yes Man-t leszámítva). Ráadásul tényleg nem fogjátok elhinni mi a vége ;). Elején húztam a számat,hogy David Hackl a rendező, már Darren Lynn Bousman sem akart részvenni,hogy még 1 bőrt lehúzzanak, de azt kell mondanom megérte! Csak kár, hogy erre ennyi részt kellet várni.

9/10

 

Igazából nem így gondoltam a napot, érdekes módon pont az a 2 film nemjött be amire a jobb fülcimpámat is tettem volna, de ettől függetlenül jól éreztük magunkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://freezer.blog.hu/api/trackback/id/tr33904290

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

memphiS 2009.01.26. 19:00:52

Nem azt mondtam, hogy padlót fogtam, annyira isten film volt az Australia, csak nekem vmivel jobban esett. azért nem 10/10

Snapshot 2009.01.26. 21:11:33

Ausztrália gyarmatbirodalom volt, úgyhogy a félvér kisgyerek (őslakos, aboriginal) feltűnése a legkisebb meglepetés ezen a tájon, örülni kéne, hogy élnek még egyáltalán. A "szinesbőrűek helye a filmvásznon" problémád meg nem ma kezdődött, pont olyan filmeket láttál, ahol bizonyára középpontba kerültek. Amikor megállt a Föld, például...

hostel 2009.01.27. 18:44:10

Felőlem szerepelhet a filmben 50 ezer kis srác is, de miért kellet a középpontba rakni? Ráadásul narrátornak? Lehet így eredetibb, de nekem és még sokaknak nagyon nem jött be.

][ummer 2009.01.27. 21:43:22

Miért bántjátok? Olían aranyos^^

memphiS 2009.01.28. 16:38:12

hát persze, hogy a ragya verné ki! imádnivaló
süti beállítások módosítása